Wednesday, March 30, 2011

Next Lesson

Sebagai proses pembelajaran, saya tak nak comment samada setup itu valid atau tidak. Saya cuba comment tentang apa yang anda lukis pada chart

1. Terlalu banyak garisan, cuba kurangkan dan pilih yang significant sahaja.

2. Price Action tidak di label. Aliran trend tidak jelas/nyata serta mengelirukan. Jika ianya Uptrend, hendaklah di cari dan dilabel dimana lowest point (L), H, HL, breakout, HH, HL (entry point). Untuk Downtrend adalah sebaliknya.

3. Zone SBR dan SBR tidak cukup jelas di tandakan. Untuk SBR mesti kena ada Support, Breakout & Resistance. 3 elements penting ini mesti di tandakan & di label pada chart anda setiap masa. Untuk RBS kena ada Resistance , Breakout & Support

4. Buy hanya di RBS dan bukannya di support

Apa2 pun satu percubaan yang baik.


Cuba study chart2 yang saya postkan. Tiru atau copycat 100% apa yang saya buat. Practise sampai lebam. Saya yakin chart anda akan lebih simple, jelas & Cun. Good Luck ya 



No comments:

Post a Comment