Tuesday, June 16, 2009

Macam mana Nak Masuk Trade?

Soalan nie, newB nak tanya pada Masta JGV100 atau senior-senior pengguna TEKNIK CSR100..

Mengikut CSR100 Trading Rules

1. Trade in Direction of Bigger Trend; maksudnya kalau Chart Analysis buat di 1Hr; Trend - 4Hr or Daily menjadi rujukan.
Kalau Trend - up; buy ajer; Kalau Trend Down - Sell Ajer

2. Setup untuk CSR100 - Biasanya kita tunggu sampai jumpa VALID SBR/ RBS Line or Zone.

3. Entry untuk CSR100 - Tunggu untuk 2nd RETEST or 3rd RETEST.

Soalan NewB - Untuk Masuk Entry tu;
1. Guna PENDING ORDER?
2. Apa maksud RETEST - Adakah price perlu KISS SBR/RBS Zone/Line?

Caripips

Jawapan dari Bro JGV:

1. Terpulang pada anda.........boleh guna Manual atau pun Pending order. Untuk guna Pending Order pastikan anda enter pada 2nd RETEST. SL & TP mesti di setkan. Jika HIT SL ----> minima aja; , jika HIT TP------> Alhamdulilah (Pending order dibolehkan)

2. RETEST = Price mencuba untuk tembus Support/Resistance tetapi gagal dan bounce berlawanan arah. Price perlu KISS line SBR/RBS (Normal SETUP) atau memasuki zone SBR/RBS (Creeping SETUP) atau membentuk GAP pada zone RBS/SBR (Blow-Off SETUP)

Contoh RETEST (Normal SETUP)











Teknik ini di cipta untuk memudahkan anda Trading. Anda tidak perlu menghadap computer 24 jam. Yang paling penting adalah SETUP CSR100. SETUP CSR100 tidak muncul setiap masa dan ketika. Anda boleh mengenalpasti SETUP menggunakan Analysis CSR100. Setelah berlaku 1st RETEST ------> anda sudah boleh setkan PENDING ORDER dengan Tight SL. Tutup Computer dan buatlah kerja2 lain.

5 comments:

  1. Salam..

    macam mana nak dapatkan SETUP CSR100?

    ReplyDelete
  2. assalam...boleh tak kte enter trade tanpa mletakkan SL? sbb sy fkir price akan floating n smpai ke TP kite...mnta penjelasan..

    ReplyDelete