Monday, May 9, 2011

Praktis Sampai Lebam

apsal aku masih tak dapat tangkap lagi teknik ni ek? padahal aku dah baca bratus kli & faham teknik ni tapi bila nak apply susah lah plak? bro JGV100, camne cara nak plot teknik ni kat chart dengan betul, kena zoom in atau zoom out?saya faham mesti tau price action tp nak plot tu yg mslh ckit...

Faham tapi susah nak apply?

Saya berpendapat mungkin anda kurang praktis. Cuba ikut 100% cara saya melukis chart CSR100. Zoom in & zoom out memang banyak membantu dalam mengenalpasti setup. Begitu juga melihat setup dari TF yang berbeza.

Tips untuk melukis Chart CSR100

1. Kenalpasti di mana Support atau Resistance

2. Kenalpasti di mana berlakunya breakout

3. Kenalpasti dimana Swing high atau Swing low selepas breakout.

4. Tandakan PA

5. Tandakan dimana SBR atau RBS

6. Tandakan 1st Retest

7. Standby untuk masuk post pada 2nd Retest.

Nasihat saya.....tiru bulat2 macamana saya melukis & melabel chart CSR100. Practise, praktise & praktise. Praktise sampai Lebam

Good Luck Bro

No comments:

Post a Comment